| Dokumenty | e-Dziennik|Katalog biblioteczny|


Deklaracja dostępności

Zespół Szkół Gastronomicznych i Hotelarskich im. Kazimierza Andrzeja Jaworskiego w Chełmie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.zsgihchelm.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Część zamieszczonych na stronie publikacji w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.
  • Zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych.
  • Niektóre linki nie posiadają treści ani tytułu.
  • W serwisie występują linki, których użycie powoduje otwarcie nowej zakładki. W takiej sytuacji użytkownik nie jest o tym ostrzegany.

Nadmierne koszty

  • "Wirtualny spacer" nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty.

Informacja o przeprowadzonej analizie wskazującej nadmierne obciążenie jako powód braku dostępności - Analizy kosztów dostępności cyfrowej funkcji wirtualnego spaceru (PDF).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • Dokumenty cyfrowe typu PDF, DOC, DOCX, ODT nie są w pełni dostępne ze względu na ich ilość oraz sukcesywne doszkalanie pracowników, co skutkuje, iż na dzień wystawienia deklaracji nie jest możliwe uzyskanie wszystkich plików w pełni dostępnych cyfrowo. Dokładamy wszelkich starań aby w najbliższym możliwym czasie wszystkie pliki były w pełni dostępne cyfrowo. Mimo wszystko pliki dostępne w serwisie są odczytywane przez programy wspomagające, jedynie ich konstrukcja nie jest w pełni dostępna.

Skróty klawiaturowe

  • Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki: zmniejsz Ctrl - , powiększ Ctrl +, kontrast Alt + lewy Shift + Print Screen.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Adam Rejent - mejlowo zsgihchelm@zsgihchelm.pl lub telefonicznie 82 549 60 37.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Marta Mazurek - Dyrektor Zespołu Szkół Gastronomicznych i Hotelarskich w Chełmie,
  • Adres: ul. Reformacka 13, 22-100 Chełm,
  • mejl: zsgihchelm@zsgihchelm.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Zespół Szkół Gastronomicznych i Hotelarskich im. Kazimierza Andrzeja Jaworskiego w Chełmie

ul. Reformacka 13
22-100 Chełm

Do budynku prowadzą 3 wejścia z dziedzińca od ul. Reformackiej. Do wejść bocznych (z lewej i prawej strony) prowadzą schody, przy głównym wejściu nie ma schodów. Przy wejściu bocznym po prawej stronie dziedzińca znajduje się podjazd dla wózków. Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły. Przy wejściu głównym - środkowym możemy skorzystać z domofonu przy drzwiach.
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. Do części pomieszczeń prowadzą schody. Osoby niepełnosprawne mogą skorzystać przy wejściu do szkoły z windy, która została zamontowana przy wejściu w prawym skrzydle budynku. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. Przed budynkiem, na dziedzińcu, wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane. Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu. Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników. Zapewniamy wodę dla zwierzaka. W szkole nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie można skorzystać z tłumacza języka migowego.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://zsgihchelm.ssdip.bip.gov.pl/inne-informacje-publiczne/raport-o-stanie-zapewniania-dostepnosci-podmiotu-publicznego.html
  • Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza języka migowego, zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania rezerwacji wizyty.